Erögépek - Wellness Centrum

Tartalomhoz ugrás

Főmenü:

Konditerem









A strandszezon közeledtével egyre többen szeretnék csökkenteni nem kívánatos zsírpárnáikat, és megformálni testüket.

Ehhez adunk pár hasznos tanácsot.

Ezeket a célokat rendszeres testedzéssel és jól megtervezett étrenddel lehet megvalósítani.A testkörfogatok
( derék, csípő, mellkas,comb stb.) és a testtömeg mérése különösen fontos ebben az időszakban, hiszen objektív képet adnak fejlődésünkről.
Ebben a cikkben az egészséges és megfelelő mértékű fogyásról, annak feltételeiről , valamint étrendi praktikákról lesz szó.

Mérjünk rendszeresen!

Táplálkozásunk és edzésünk hatékonyságának legfőbb mutatója testzsírszázalékunk csökkenése. Éppen ezért szükséges a testméretek rendszeres vizsgálata ( hetente –kéthetente). Az így mutatkozó eredmények segítik fenntartani a motivációt, lelkesedésünket. Fontos, hogy reálisan és optimistán gondolkodjunk.

A hetente elért egy kilogrammos zsírcsökkenés az ajánlatos, hiszen ez nem terheli meg a szervezetet jelentősen , másrészt a tükörben is jól látható eredményeket hoz.
Sokaknak ez kevésnek tűnik, és havi 8-10kg-os vagy még nagyobb mértékű fogyást terveznek. Ezt is meg lehet valósítani, de fennáll a veszélye annak, hogy túlságosan kizsigereljük izomzatunkat, lemerítjük idegi tartalékainkat, mindezek következtében pedig gyengének és kedvetlennek érezzük magunkat.(nyilvánvalóan nem ez a cél)

Visszatérve a mérésekre: testzsírszázalékot mérni ( legalábbis pontosan ) elég nehéz,sokkal egyszerűbb derékbőségünk változásait figyelemmel kísérni. Általánosan elfogadott nézet, hogy minden 2,5 cm-es csökkenés derékban kb. másfél-két kilogramm testtömegcsökkenést jelent.

Problémákat okozhat, hogy a fogyásban „eltűnnek az izmaink”, vagyis a zsír mellett izmokat is égetünk. Ezt megfelelő mennyiségű fehérjebevitellel tudjuk megakadályozni (2 gramm testkilogrammonként).

 
 
 
 
Vissza a tartalomhoz | Vissza a főmenühöz